
Циркуляційні насоси застосовуються для прискорення руху теплоносія по трубах, що економить ресурси. Економія полягає в тому, що зберігається температура теплоносія, який потрапляє в опалювальний котел. Немає потреби його підігрівати, тому знижуються витрати і навантаження на обладнання для опалення.
Схема опалення з циркуляційним насосом
Що таке циркуляційний насос?
Циркуляційний насос є пристроєм для перекачування води. В його корпусі знаходиться двигун і робочий вал. При включенні насоса ротор починає обертання крильчатки, це створює понижений тиск на вході, а на виході - підвищений. Таким чином, прилад здійснює прискорення руху гарячої води по трубах.
Переваги циркуляційних насосів
- - приміщення нагріваються швидко;
- - можна встановлювати котел в будь-якому місці;
- - кількість повітряних пробок мінімальна;
- - термореле дозволяє автоматично управляти температурним режимом;
- - економія електроенергії та грошей;
- - продовженого терміну служби приладу опалення.
Схема конструкції циркуляційного насоса з мокрим ротором
Існують насоси з сухим і мокрим ротором. Більшою популярністю користуються насоси з мокрим ротором, адже вони невеликих розмірів і безшумні, хоч і мають низький ККД (50-60%). Вони функціонують від електромережі 220 Вт. Від моделі насоса і режиму його роботи залежить споживана потужність (25-100 Вт/год).
При виборі циркуляційного насоса особливу увагу звертайте на натиск, продуктивність, діаметр підключення до труби.
Будова циркуляційного насоса
Головні елементи циркуляційного насоса:
- корпус;
- ротор;
- роторний вал;
- лопастеве колесо (крильчатка);
- електродвигун;
- обертовий ротор.
2 паралельних диска складають робоче колесо. Один з одним вони з'єднуються радіально вигнутими лопатями. Один диск має отвір для проходження теплоносія, інший - отвір для кріплення лопастевого колеса на валу двигуна. На корпусі насоса є спіральний отвір, який використовується для створення кінетичної енергії в тиск для направлення рідини в потрібному напрямку. Теплоносій виконує роль мастила, охолоджуючи роторний вал, на якому закріплено робоче колесо. Статор електродвигуна знаходиться під напругою, від ротора він розділений склянкою з нержавійки зі стінками товщиною 0,3 мм. На керамічних або графітних підшипниках ковзання кріпиться ротор насоса.
